mandag den 9. april 2012

Det var så den påske...

.. og den gik hurtig, lidt for hurtig, hvis du spørger mig. Heldigvis har det været en virkelig god en, med masser af hygge, venner, familie og mad. Jeg har haft tid til at male en masse, sy kjole - som nærmer sig sin slutning, og æggepustning samt maling.
På samme tid sidste år, eller i hvert fald sidste påske var de gamle, min kusine (kommer mere om hende her under) og jeg i Rom - og der så der sådan ud

I dag har de gamle og jeg været en tur i Horsens hos min moster, onkel, kusine, fætter og hans kæreste. Som altid når vi er sammen, betød det ultra lækker mad (lam, kartofler og hvad der ellers høre sig til), snak og hygge. I anledning af påsken havde min søde kusine købt påskeæg til os alle, som hun gemte i haven, og jeg blev da også helt børneenergisk og fløj rundt og ledte, som jeg også gjorde for bare 7-8 år siden - skønt. Jeg kom helt til, at mindes da jeg bare var 4-5 år og min mor, meget entusiastisk gemte et påskeæg til mig i den have, der hørte til det lejlighedskompleks vi boede i, i den tro jeg var fuldt optaget af lego. I virkeligheden fulgte jeg meget opmærksomt med i, hver en bevægelse hun gjorde, gennem vinduet og jeg kunne derfor også se hvor hun placerede påskeægget. Derefter kunne jeg meget selvsikkert gå direkte ud i haven og hente ægget og indtage goderne, mens min mor sikkert har revet sig i håret over, hvad hun skulle gøre ved min søde tand, snyderi og dårlige manér.
Nå men, min kusine og jeg, er meget tæt på hinanden, ja, nærmest som søstre, jeg har ingen og hun har to brødre. Der er også kun et halvt år i mellem os – hun er ældst. Kusinen er i øjeblikket på højskole, og vi har planer om, at jeg skal komme og besøge hende, den sidste weekend i april. Hun er helt vildt glad for det, og da jeg også har seriøse planer, om et sådant ophold, er det en fed mulighed for, at opleve højskoleverdenen (tænker at, den minder meget om efterskoleverdenen, som jeg selv har haft glæde af) og en dejlig mulighed for, at være i hinandens selskab.

Det har været en rigtig dejlig dag, med masser af dejlig familie og skøre hunde. Nu kalder hverdagen (desværre) igen. Lige om lidt, må jeg hellere gå i gang med min engelsk aflevering, det er ”heldigvis” bare grammatik, så vi må kun bruge en time, eller det er det som er afsat, da det er, hvad vi får til eksamen.
I morgen holder min veninde og jeg, fødselsdag for vores veninde, der har fødselsdag i dag (TILLYKKE J.!) Vi skal på café og spise kage, drikke kaffe og snakke, og så skal hun have sin gave.
Min veninde og hendes veninde, er i dag (det er morgen/ formiddag i San Francisco nu) taget videre på deres rejse langs USA’s vestkyst, og jeg glæder mig sådant til at høre nyt fra dem. I får en masse varme tanker fra mig!  

Her er lidt billeder af min kjole og det maleri jeg arbejder på lige nu, da det er mit billedkunstprojekt.
  
Der skal rettes lidt på nogle af skyerne - men sådan er der altid med maleri, lag på lag på lag, og mange langvarrige processer. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar