fredag den 5. april 2013

DIY blyantsholder

Som sikkert så mange andre også har gjort, kommer her mit bud på en DIY til opbevaring af tegnesager, noget som jeg vælter i, hvis ikke der er en smule system.

Du skal bruge:
- dåse
- lim
- lineal
- blyant
- kreasager, som tapet, dekorationspapir og hvad hjertet ellers måtte begære

1. Hvis dåsen er med fyld, så sørg for, at få den vasket godt, jeg overhældte mine med kogende vand, efter jeg havde gjort dem omhyggeligt rene.




OBS: Lad bare de sidste limrester blive tilbage, dem kan du bruge når du sætter papir/tapet på dåsen.

3. Afmål hvor lang dåsen, eller hvor stort et område du ønsker afdækket. Jeg lod toppen stå uden papir, samt den sidste ½ cm, hvor dåsen gik indad, for ikke at få en grim afslutning




4. Afmærk og klip papiret ud efter de mål du netop har lavet.


5. Placer papiret, hvor limresterne stadig sidder, det er et godt udgangspunkt, så glider tingene ikke fra hinanden. Nu kan du samtidig putte lim på dåsen imens du ligeså stille glatter papiret rundt om dåsen. Ved det ensfarvede papir brugte jeg en pensel til at fordele limen, da der ellers vil opstå luftlommer og det ser ikke pænt ud.



6. Afslutningen kan man gøre som man ønsker, jeg har valgt at fortsætte papiret indtil jeg løb tør på den ensfarvede, mens jeg på den anden, sørgede så vidt det var muligt, at mønsteret ramte så det passede igen.







De små ujævnheder som ofte opstår når man bruger flydende lim, har jeg tænkt mig at dække med noget nyt masking tape som jeg går og venter på. Det er købt hos sirlig.dk, som netop har en masse fede ting, bl.a. masking tape, som meget heldigt er på tilbud! 

 Håber du kan bruge min DIY!
kærlighed herfra

Ingen kommentarer:

Send en kommentar